• Przeznaczony do pomiaru stopnia sprężania w cylindrach podczas napędzaniu silnika za pomocą rozrusznika. Przeznaczony do silników wysokoprężnych z wtryskiem bezpośrednim i pośrednim. Miernik ciśnienia z podwójną podziałką bar i PSI wyposażony w zawór kontrolny do celów kontrolnych,
W zestawie:
• giętki wąż 300 mm,
• podłączenie M14 (do samochodów osobowych),
• podłączenie M18 (do samochodów ciężarowych),
• przejrzysty wyświetlacz,
• manometr o śrenicy 50 mm,
• ciśnienie 0 - 20 bar,
• prosta obsługa,
• Waga: 380g,
Instrukcja obsługi:
WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA:
• Należy używać odpowiedniej odzieży ochronnej,
• Przechowywać z daleka od dzieci oraz nigdy nie używać przyrządu w ich obecności,
• Nie wolno modyfikować bądź też modernizować przyrządu lub jego wyposażenia,
• Przyrząd może być używany jedynie przez wykwalifikowanych pracowników,
CZYNNOŚCI WSTĘPNE:
• 1. Uruchomić silnik dopóki nie osiągnie optymalnej temperatury pracy,
• 2. Wyłączyć silnik. poluzować wszystkie świece zapłonowe o jeden obrót. a następnie przedmuchać gniazda. usuwając wszelkie zanieczyszczenia,
• 3. Wykręcić wszystkie świece i podkładki uszczelniające,
• 4. Otworzyć maksymalnie przepustnicę,
• 5. Uziemić samochód i włączyć zapłon,
POMIAR CIŚNIENIA:
• 1. Wkręcić końcówkę (ręcznie - nie używać kluczy) lub docisnąć gumową końcówkę manometru do otworu świecy,
• 2. Zakręcić silnikiem dopóki ciśnienie na manometrze nie wzrośnie. Maksymalne zmierzone ciśnienie zostanie wskazane na mierniku (najczęściej wystarczy 3 lub 4 obroty silnika). Następnie należy odczytać i zanotować zmierzone ciśnienie,
• 3. Zdjąć układ pomiarowy z otworu świecy i powtórzyć czynności na pozostałych cylindrach,
WYNIKI POMIARU:
• 1. Ważne jest aby ciśnienie sprężania było podobne we wszystkich cylindrach,
• 2. W silnikach o wysokim stopniu sprężania(powyżej 150 psi =10 atm.) różnica ciśnień panujących w cylindrach nie powinna przekraczać 15 psi (1 atm.),
• 3. W silnikach o niskim stopniu sprężania (poniżej 150psi = 10 atm.) różnica ciśnień w cylindrach nie powinna przekraczać 10 psi (o.6 atm.),
• 4. Odczyt ciśnienia jest niestabilny jeżeli w jednym lub dwóch cylindrach ciśnienie jest znacznie większe lub mniejsze niż w pozostałych,
• NISKI STOPIEŃ SPRĘŻANIA W CYLINDRZE może być wywołany przez:,
- nieszczelną uszczelkę pod głowicą - słyszalny huk w czasie pracy silnika,
- nieszczelności między cylindrami - ciśnienie jest niskie w dwóch przyległych cylindrach oraz może pojawić się woda w cylindrach i skrzyni korbowej,
- nie domykanie się zaworów,
- zły stan pierścieni tłokowych - należy wtedy wlać małą łyżeczkę oleju przez otwór świecy do cylindra w celu uszczelnienia. Powtórzyć test. jeżeli ciśnienie będzie wyższe oznacza to. że wadliwe są pierścienie. Jeżeli ciśnienie będzie nadal niskie - oznacza to. że wadliwe są zawory,
• ZBYT DUŻY STOPIEŃ SPRĘŻANIA W CYLINDRZE może być wywołany przez nagromadzenie się nagaru w jednym lub wszystkich cylindrach lub na tłokach,
Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.
Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.